My high school year in the USA

2 months, Albuquerque & Canyon 2.0

Heeey lieve kaaskoppies,

Zo zo, Ik heb toch even de tijd genomen om na 2 weekjes een nieuwe update te geven voor aan de andere kant van de oceaan.

Vorige week woensdag was ik 2 MAANDEN!!!!! in The States, 2 maanden waarin ik zo ongelofelijk veel over mezelf geleerd heb, 2 maanden waarin er ongelofelijk moeilijke momenten geweest zijn, 2 maanden waarin ik zulke gave dingen beleefd heb. Wat een rollarcoaster hier, nieuwe indrukken maak ik nog steeds elke dag, nieuwe mensen ontmoet ik nog steeds elke dag en nieuwe ervaringen doe ik nog steeds elke dag op. Soms denk ik, wat een rare cultuur, maar dat is het niet, het is gewoon zooooo anders. Vergelijken moet je ook niet doen want dan word je gillend gek. 2 maanden is zo lang, vergeleken met de 4 dagen londen of 6 dagen kamperen.. Trots, dat ben ik nu al zeker!

Afgelopen weekend zijn wij op vrijdagmorgen vertrokken met 2 vriendinnen van mn gastmoeder naar Albuquerque voor het jaarlijkse Balloon festival, dit was waanzinnig. Op vrijdag hebben we de stad rondgereden en zijn we met een skilift de berg op geweest, waar ik als blondje natuurlijk bedacht dat een hempje wel genoeg was, nou dat ik toch best wel koud met 3 graden.... Bovenop de berg was een luxe restaurant en een geweldig uitzicht. Ook konden we nog even meegenieten van het vuurwerk van het balloon festival. Zaterdagochtend ging om 5 uur de wekker en zaten we om half 6 'fris en fruitig' aan het ontbijt in ons hotel, om 6 uur zaten we in de auto opweg naar het balloon festival. Na 1,5 filerijden maar wel de luchtballonnen al in de lucht gezien te hebben, kregen we te horen dat het maximaal bezoekers voor die tijd al bereikt was. Mensen besloten namelijk om om 3 uur snachts alvast te vertrekken zodat ze een van de 50,000 bezoekers konden zijn. Helaas, dan maar door naar de shopping mall... balen... Na een aantal uurtjes geshopt te hebben probeerde we het opnieuw en kwamen we gelukkig wel binnen. Het was een graadje op 34 op een groot grasveld zonder schaduw en 49,000 andere bezoekers, dus je kunt je er vast wel wat bijvoorstellen hoe dat geweest was. Rond 6 uur werden de ballonnen weer opgeblazen en kon je over het veld met luchtballonnen lopen, op een gegeven moment werd het donker wat al helemaal een prachtig gezicht was!!! Als afsluiting van de dag was er weer vuurwerk, waar ik ook de amerikaanse begrippen van 'een beetje vuurwerk' heb meegemaakt. Zondag ochtend weer vroeg op, ontbijten, hup de auto in en weer terug naar Amarillo, want school roept.

Gisteren zijn we naar garage sales geweest, wat eigenlijk inhoud dat mensen hun oude meuk uit hun garage te koop bieden. Hier hebben we wat rondgekeken, maar mensen die mij kennen weten dat dat niet echt mijn ding is, maar goed alles voor de amerikaanse ervaring!!! ;) Daarna zijn we naar een kostuumwinkel geweest, want jaaa over 2 weken is het hier Halloween! Daar hebben we een aantal jurken gepast, anna of elsa van Frozen of belle van Belle en het beest, moeilijke beslissing, totdat je te horen kreeg dat het 115 dollar voor een avond was, dan is de beslissing snel gemaakt, voor mij nog even geen kostuum.

Vandaag zijn we met een vriend van mn gastmoeder de canyon weer in geweest met een fourweeler, het was ontzettend gaaf om de canyon ook van bovenaf een keer te zien. Wel werd ik gillend gek van de miljoenen (niet overdreven) sprinkhanen en de spinnen van 15 cm die overal liepen. Maar wel weer een super ervaring rijker.

Voor de rest gaat t op school prima, mn cijfers zijn top, waar ik niet al te veel moeite voor doe, 5x in de week voetbal is geweldig, vooral als je elke dat met spierpijn op staat. En het is hier ondertussen nog steeds elke dag zo'n 27 graden, waar ook niet om te klagen valt, in vergelijking met Nederland. Maar ik mis Nederland wel heeeel erg hoor, ook al is het weer daar nu niet zo lekker!!!

Geniet van de kou daar!

Love,

Floor.

Always remember, we are under the same sky, looking at the same moon.

Reacties

Reacties

Oma Janny en opa Ces

Hoi Floor,
Leuk weer wat van je avonturen te mogen meemaken.
Geniet ervan, je doet heel wat ervaringen op waar je later met plezier op terug kunt kijken.
Groetjes van OJa en o6

Sara

Hee, ik had een vraagje over je high school jaar! Kun je me een email sturen naar saradoedens@gmail.com?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active