My high school year in the USA

First week of school, sportgames & homesickness...

Wil je het in het Nederlands lezen, scroll naar beneden!!!!

Hi y'all,

People have asked me to start this blog in English, so if you want to read it in Dutch, scroll down.

First of all, see what I did there, I said y'all again!!! The first school week flew over and I survived it, otherwise I wouldn't be able to write this now. Monday was my first day, I was really excited for school the moment I woke up and I arrived at my first class way too early. Last week I picked my classes for this year, I picked

- Art.

- Theatre.

- Focus.

- Principal, hospitality & tourism.

- Algebra.

- English.

- US history.

- Soccer.

The first class starts at 8.05 and school ends at 3.50, it's a long time compared to the Netherlands and I have the same classes every single day. The only thing I heard on the first day was people asking: sorry, what's your name again or where are you from again? The girls from the soccer team are so nice and on Monday I can practice with them for the first time. School is ok, the classes are easy andwe learn things onAlgebra which I've had back home 4 years ago.

On thursday night we went to a baseball game, I've played a few times with PE back home, but this was so different!!! The game took such a long time so halfway in the game we went home, because first class started at 8.05 again.... On friday I had my first peprally, it was such an amazing experience to see the whole school cheering and screaming for the football team. On friday night they had their first game, I didn't really understand what was happening because it was going so fast but I know one thing for sure, they won!!!

Yesterday we could sleep in and lay in bed as long as we wanted. Which was needed, after the first week of school. However, I am still having a hard time here. I like it here, the people are nice, it's awesome to experience an American highschool and I love my hostmom to bits, but i'm still so homesick. I have the most amazing friends and family back home who send me peptalks all the time to make me feel better. I'm still havinga hard time being alone here without my parents and I still miss home like crazy. But I'm doing the best I can to experience as much as possible.

The last 3 weeks I've seen a lot of weird things here, it's weird for me, but normal for the people here. I've made a list and you might think themost normalthings are on here, butdon't blame me, blame the netherlands for not having it there.

Wink

- EVERYONE snaps their fingers here, no clue why butalmost everyone does it hereall the time!!!

- The chairs in school are connected with the tables, so when I move, the whole thing moves with me...

- The cheerleaders are actually wearing their outfits all the time, so that's not only in the movies!!!

- You need hot water? just put it in the microwave for a few minutes! I think that's so weird..

- Everyone drinks water from a bottle, because tap water doesn't taste very good.

- They have a pledge in school every single day to honorthe American flag and the Texas flag, I still need to figure out what they are saying though.

- The refrigerator makes a noice when you keep it open for too long, better for the environment?!

- THEY HAVEA DRIVE-IN BANK!!!!!!!! So weird....

In the past week I've heard the weirdest things about Europe and the Netherlands...

- Oh awesome! Have you ever seen Peter Pan? He's from the same country as you are!!! He's also from the Neverlands!! Well, that's new...

- Oh yeah, the netherlands, such a beautiful city in Germany!

- Oh the netherlands!! that's a city in Europe right? I've been to the country Europe, so beautiful! It's next to China right?!

- The Netherlands? That's a city in Amsterdam right? I've seen so many pictures of the country Amsterdam, y'all are speaking English there?

So that's what lots of people know about our tiny country in Europa, next to Germany. Still weird how much you can miss such a small, normal country.

I will keep y'all updated!!!

Love,

Floor.

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Hi lieve mensen,

Mensen hier begonnen zich toch af te vragen wat ik allemaal over hun land schreef, daarom heb ik mn blog nu ook in het engels geschreven.

De eerste schoolweek zit erop en overleefd,anders had ik dit niet kunnen schrijven. Maandag was de eerste dag, ik werd wakker met heel veel zin om naar school te gaan en kwam natuurlijk ook veelste vroeg bij het eerste lokaal aan. Vorige week had ik mijn vakken gekozen, ik heb

- art.

- theatre.

- 'focus' (studieles)

- principal hospitality & tourism. (iets met toerisme)

- Algebra. (wiskunde)

- English.

- US history. (geschiedenis over de verenigde staten)

- Soccer. (voetbal!!!!)

De eerste les begint om 8.05 en pas om 3.50 ben ik klaar, ik maak dus lange dagen enelke dag heb ik hetzelfde rooster. De eerste dag bestond uit: sorry, hoe heet je nou eigenlijk of waar kom je ook al weer vandaan. De meiden van het voetbal team zijn superaardig en maandag kan ik voor het eerst meetrainen. Voor de rest vind ik school nu wel oke, de lessen zijn makkelijk, ik heb wiskunde wat ik thuis al 4 jaar geleden gehad heb en ook de andere lessen zijn goed te doen.

Op donderdag avond zijn we naar een baseball game geweest, wel een paar keer gespeeld met gym thuis, maar nu ging het er toch wel wat anders aan toe. Maar wat duurde een zoon game lang!!! halverwege zijn we naar huis gegaan omdat we de volgende dag gewoon weer om 8.05 de eerste les hadden.
Vrijdag had ik mijn eerste peprally, iedereen komt in de gymzaal om het football team aan te moedigen voor hun wedstrijd, het bestond vooral uit een hoop gegil, geschreeuw en gedans. Wel onwijs gaaf om de schoolspirit zo mee te maken! Vrijdag avond had het football team hun eerste wedstrijd, in een groot stadion. Ik snapte niet heel veel van het spel, want af en toe ging het veelste snel om bij te houden. Maar een ding weet ik wel, dat we gewonnen hebben!!!!

Gisteren hebben we lekker uit kunnen slapen van een vermoeiende eerste week, dat was wel nodig. Voor de rest heb ik het hier heel moeilijk, ik heb het naar me zin, de mensen zijn aardig, mn hostmom is top en de school is gaaf om een keer mee te maken. Maar ik heb nog steeds enorm last van heimwee. Gelukkig heb ik geweldige vriendinnen en familie thuis met goede peptalks om me er weer een beetjebovenop te praten, maar ik vind het heel moeilijk om hier alleen te zijn en ik mis thuis enorm. Maar ik ga m'n uiterste best doen om er zoveel mogelijk uit te halen!!!

Voor de rest heb ik in deze 3 weken al zulke rare dingen gemerkt over dit land, dingen die voor mij raar zijn maar voor Amerikanen heel normaal. Hier een lijstje van de dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:

- IEDEREEN knakt zijn vingers hier, geen idee waarom, maar echtbijna iedereen doet het.

- Op school zijn de tafels en stoelen echt aan elkaar gemaakt, denk je even je stoel wat aan te schuiven, verschuif je met je hele hebben en houden een meter naar voren en knal je tegen degene voor je aan...

- De cheerleaders op school, lopen echt rond in hun cheerleader pakjes. Dat is dus niet alleen in films!!

- Als je heet water nodig hebt voor bijvoorbeeld thee, joh dan zet je toch even een kopje met water in de magnetron?!

- De wiskunde lessen zijn, zoals al eerder verteld zo makkelijk!

- Je kunt hier geen water uit de kraan drinken, want overal zit chloor bij in, mensen kopen dus flesjes water om te drinken.

- Elke dag rond 11 uur hebben we op school een pledge, waar je de Amerikaanse vlag eert en daarna ook de Texaanse vlag. Moet alleen nog even uitvogelen wat ze zeggen.

- Wij hebben in het huis een koelkast en als die te lang openstaat gaat het piepen, beter voor het milieu?

- Ze hebben hier een drive-in bank, wij reden naar de bank, dus ik dacht oh gewoon even uitstappen en geld halen. Neehoor, dat kan allemaal terwijl je in de auto zit. Je doet je raampje open, legt een check in een soort bakje en dat word naar boven gezogen. Te raar.

Voor de rest ben ik er wel achter dat sommige mensen hier niet echt inzicht hebben in hoe Europa eruit ziet, zo heb ik al de raarste dingen voorbij horen komen!!!

- Oh zo cool! Heb je ooit peter pan gezien? je komt uit hetzelfde land als hem, hij komt ook uit de Neverlands!!!!

- Oh yeah, Nederland is zoon gave stad in Duitsland!!! Oke, dat is dus nieuw...

- Oh wat gaaf dat je uit Nederland komt, dat is een stad in Europa toch? Ik ben een keer op vakantie geweest naar het land Europa, was zoo mooi! Het ligt naast China toch?

- Nederland? oh ligt dat in Amsterdam? Amsterdam is zoon mooi land, heb ik al zoveel foto's van gezien. Endaar spreek je ook Engels toch?!

Zo zie je maar weer, wat sommige mensen denken over ons kleine kikkerlandje, toch raar dat je zoon klein kikkerlandje waar alles voor ons zo normaal is, zo kan missen.

Dit was het dan wel weer, ik houd julie op de hoogte.

Love,

Floor.

How lucky I am to have something that makes saying goobye so hard.

Reacties

Reacties

Renate uit den Bogaard

wow, wat heerlijk om te lezen hoe jij langzamerhand je draai aan het vinden bent, helemaal daar, in de States. Lachen hoe sommige Amerikanen over Nederland denken... (next to China, ja, ja)
Dat geknak van die vingers snap ik ook helemaal niets van,lijkt mij een akelig geluid tijdens de lessen..knak, knak... Nou Floor, blij te horen dat je de eerste week overleefd hebt, veel plezier met je 2e week.
Groetjes van je ouwe juffie XXX

Mara

Wat doe je het goed en wat ontzettend leuk
om dit te lezen! Hou je sterk en wees trots op je zelf!! Zo vet dit allemaal! XX

Marga

Lieve Floor
Ben trots op je!!!! Hou vol meis! Geniet van deze kans. Liefs en dikke knuffel. Marga.

oma Janny en opa Ces

Hoi Floor,
Goed te lezen dat je je draai gaat vinden. Heimwee is heel natuurlijk. Wat maf hoe het wereldbeeld van de Amerikanen er uitziet.
Gisteren jouw stem gehoord om me te feliciteren met mijn verjaardag, ik kreeg even een traantje in mijn oog. Nog bedankt daarvoor.
Hou je haaks en hou ons op de hoogte.
Kusjes van oma Janny en mezelf,opa Ces

Julia Wever

Wat een te gek blog Floor, en wat schrijf je leuk! Heel dapper dat je deze stap gezet heb, probeer ervan te genieten!
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active