My high school year in the USA

Saying goodbye, New york & first few days..

Hi vanuit the states!

woensdag ochtend was het dan zover, een jaar naar amerika klinkt nu toch opeens wel heel lang.. om half 6 waren we onderweg naar schiphol en om kwart over 6 was mijn te zware koffer toch ingechekt. een uurtje later was het moment waar ik zo tegenopzat, afscheid nemen van mn top vriendinnetjes die een supermooi spandoek hebben gemaakt, afscheid nemen van mn lieve overbuurtjes en natuurlijk van papa, mama en tom. Wat was het moeilijk en toen ik door de douane was kon ik nog steeds wel janken. Maar al snel in het vliegtuig kwam de goede zin erin, want he wie gaat er nou zomaar voor 3 dagen naar New York City?!

Na 8 uur in het vliegtuig landden we om half 12 vlak buiten new york. Iedereen was behoorlijk brak maar alsnog gingen we nadat we onze koffers en bus hadden met goede moed naar de shoppingmall. rond half 4 gingen we door naar het hotel waar maartje en ik na lang wachten ook eindelijk onze kamersleutel kregen en erachter kwamen dat we ook nog met 2 duitse meisjes op de kamer lagen. Snel bikini aan en nog even wezen zwemmen en toen we uiteindelijk om9 uur konden eten, de raarste pizza in mn leven, had ik eigenlijk geen honger meer en wilde we alleen maar slapen.

De volgende morgen ging om 7 uur de wekker, de duitse meiden waren pas om 1 uur aangekomen in de kamer dus het was een nacht waar we veel wakker lagen. na het ontbijt hup de bus in om onze gids nick op te halen, eerst naar een soort station en toen door naar central park om te lunchen, door de New York traffic waren we ondertussen alweer 3,5 uur verder,,, lunch op en door naar de brooklyn bridge, die in de snikhitte overgelopen, wat wel enorm mooi was en door naar de onderkant van de brooklyn bridge waar je mooie foto's kon maken. De bus weer in en door naar times square voor het avondeten in het hardrock café. Een 'restaurant' met te harde muziek en te veel mensen, je kon niets met elkaar praten want je verstond er niets van. Nadat ons tijdschema was uitgelopen konden we niet meer times square of top of the rock doen, maar dat kon waarschijnlijk verschoven worden naar morgen.

Vanmorgen mochten we een uurtje later opstaan en na het ontbijt gingen we opweg naar de boot om naar het vrijheidsbeeld te gaan, heeel gaaf om te zien omdat je dat eigenlijk alleen in films ziet. En wat is dat beeld eigenlijk ontzettend klein!!! Na de boottocht en de lunch zijn we doorgereden naar de 9/11 memorial, heel indrukwekkend om te zien maar daarna moesten we al weer meteen door naar Coney Island wat eigenlijk een beetje lijkt op scheveningen gemixt met de efteling. Om kwart over 4 zaten we aan het avondeten, een of andere pizza die niet echt oke smaakte. Snel gegeten en onderweg naar top of the rock, een superhoog gebouw waarbij je over heel new york kan uitkijken (foto momentje!!!) Toen door naar times square, wat een belevenis, allemaal lichtgevende borden en mensen verkleed als superheld. echt supergaaf om te zien! Om 10 uur weer aangekomen in het hotel, koffer ingepakt en klaargemaakt voor de grote dag morgen... veel slaap zat er voor ons niet in, want we wilden ook nog even de andere meiden die om 4 uur al wegmoeten gedag zeggen. (Wij hoefden pas om 8 uur op)

Zaterdag was de dag waar ik 120 dagen voor heb afgeteld, op tijd bij de gate voor naar Houston, waar we in het vliegtuig superlang vertraging hadden, dus we waren maar net op tijd op Houston aangekomen voor het vliegtuig naar Amarillo, rennen over het vliegveld, maar we hadden het gelukkig gered! Een vliegtuig met 50 mensen en superklein, heel erg eng! Rond half 5 kwamen we aan op Amarillo airport en daar zagen we Shirlee en Sheldon staan! Nadat we de koffers hebben gehaald zijn we naar Shirlee's huis gegaan en heb ik haar vriendinnen en schoondochter ontmoet, waarvan ik alle namen natuurlijk alweer ben vergeten. Snel even wat uitgepakt en gegeten en op weg naar de canyon waar we naar een toneelstuk gingen, dat was onwijs gaaf om te zien maar we waren zo ontzettend moe dat ik niet kon wachten om te slapen.

Zondag zijn we naar walmart gegaan voor wat spulletjes en daarna hebben we geluncht in een restaurant met nog meer familie. Toen door naar de cowboywinkel en na een vermoeiende dag weer naar het huis. Waar we zomaar besloten om naar de bioschoop te gaan!!Leuke film en de stoelen zijn zo ontzettend comfortabel!! En als je een XXL popcorn besteld heb je een gratis refill, vind je het logisch dat mensen hier tonnetje rond zijn....

Nu is het maandag en volgende week begint de school. Ik vind het onwijs moeilijk hier en ik heb heimwee XXXXXXXL, mn hostmom is een schatje, maar het is onwijs wennen hier en ik mis alles wat vertrouwt voelt. Maar ik ga het avontuur aan en ik hoop dat het beter gaat als school eenmaal begint. Gelukkig gaat het engels praten wel makkelijk hier.

Ik houd jullie op de hoogte!

Love,

Floor.

Climb mountains, not so you can see the world, but so the world can see you.

clarahuner@live.nl

hallo floor wat heb ik genoten van jou reisbeschrijving

dat is geen heimwee maar over vermoeidheid een goede nachtrust doet wonderen veel liefs en af en toe balken doet goed lieve groet opa en oma

Marianne

och schattie
Heimwee is vreselijk
Probeer veel te doen, lekker bezig zijn, druk druk druk in de hoop dat de heimwee op de achtergrond komt.
Morgen ga ik met je moeder borrelen, we maken het niet gezellig hoor dus dat mis je niet, ik zal wel vast tissues kopen. zet m op Floor

Luna

Komt goed Floortje ????

Judith

Nou Floor wat een indrukken heb jè in die korte tijd al moeten verwerken joh! Inderdaad een goede dosis slaap en even rustig bijkomen doet wonderen???? want je hebt al behoorlijk wat dingen gezien en gedaan in die paar dagen. Straks lekker naar school,making new friends????Enjoy lieve Floor,komt goed????Have fun, hier staat de tijd toch stil en regent het alleen maar????

oma Janny en opa Ces

Wat een belevenissen in een paar dagen. Logisch dat je hondsmoe wordt van alle indrukken en dat je daar dan emotioneel op reageert. Maar geloof ons, dat is van tijdelijke aard, ook je heimweegevoelens. Als je volgende week naar school gaat en er enige regelmaat in je leven is zul je zien dat het allemaal makkelijker gaat. Goed om te lezen dat het engels converseren je goed af gaat.
Liefs oma J. en opa C. Tot de volgende mail.