My high school year in the USA

Texas, double placement & Counting down the days!

Hiii!

TEXAS HERE I COME!

okee, even vanaf het begin! Vorige week woensdag ging de telefoon: 'travel active', ik alles neer gegooid waar ik mee bezig was en snel opgenomen, het was Mieke die mij belde met het geweldige nieuws dat iemand mij in huis wilde nemen volgend jaar.. doordat dat een double placement was (double placement is dat je met iemand uit een ander land in het gezin komt), moest ik nog wat formulieren invullen. De informatie die ik kreeg was: alleenstaande vrouw met double placement wat een meisje was. Niet veel dus, en ik was daarom heeeel nieuwschierig!

Nouja nog even afwachten, meestal gaat dat onwijs snel maar op dinsdag had ik nog niets gehoord en ik begon me toch een beetje zorgen te maken (ZO ONGEDULDIG) na een geruststellend mailtje dat de school nog niet had bevestigd was het weer allemaal prima!

TOT GISTERAVOND....

ik kreeg opeens appjes uit het 'Amerika groepsgesprek', dat er opeens nog maar één Floor op de site stond (terwijl er eerst nog 2 stonden), oh nee, weer een hartaanval rijker en dat nog voor m'n herkansingen van vandaag ook...

Toen kwam ik vanmiddag thuis en had ik een telefoontje gemist, 'travel active'.. ik suuper snel terug gebeld en toen werd het officieel: IK HEB EEN GAST'GEZIN'!

12 augustus vertrek ik naar new york en 15 augustus vlieg ik door naar mn hostmom Shirlee (66), zij woont in Amarillo, Texas. (google zelf maar)Het is een onwijs mooi huis en ze ziet eruit als een ontzettend lieve vrouw, ze heeft 3 kinderen die al getrouwd zijn en ze heeft 4 kleinkinderen. Dus die ga ik ook allemaal ontmoeten.

Het is een onwijs grote stad en in die stad is ook de high school waar ik heen ga! Amarillo high school is waar ik volgend jaar een jaartje rond ga lopen! Ze doen aan veel sporten op die school (Ook 'meisjes' voetbal!!!) en omdat de stad zo groot is zitten er veel kinderen op.

Texas, wow, de staat van de cowboys&indianen, het is daar 7 uur eerder dan dat het hier is en het is daar nu al lekker 25 graden. Je hebt er hete zomers en in de winter af en toe een sneeuwstorm maar het is niet al te koud.

Ook heb ik meer info gekregen over mijn double placement, het is een 16-jarig meisje, Zoë,uit Duitsland. Maar zij gaat maar voor een semester, dus na een halfjaartje gaat ze weer naar huis.

Ondertussen heb ik het eerste mailtje naar mn hostmom al verstuurd met enorm veel vragen natuurlijk, ook heb ik gevraagd of ze het erg zou vinden als ik een foto van het huis hierop zou plaatsen, dus die komt eraan alser toestemming is!! Ik ga ook zo snel mogelijk contact leggen met Zoë om haar al wat beter te leren kennen!

Over 117 dagen word het vertrouwde Nederland ingewisseld voor Texas. Het is nu allemaal nog een beetje onwerkelijk maar het komt echt steeds dichterbij, spannend maar zo ontzettend leuk!

Als je op de hoogte wilt blijven, kun je rechts je e-mail invullen dan krijg je een melding bij een nieuwe post!

I'm already counting down the days.

Love,

Floor.

In the end, we only regret the changes we didn't take

Reacties

Reacties

Rody

Hoi floor,

Echt super vet wat je op je blog schrijft! Zelfs mijn moeder volgt je blog :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active