My high school year in the USA

GRADUATED, Last meet-up & Visa

Hi!

Zoals de titel al zegt, ben ik na 5 jaar havo GESLAAAAGD!!!! Na het toch wel zwoegen voormn examens heb ik het gewoon in één keer geflikt! (dat moest ook wel anders ging het hele plan niet door). Afgelopen donderdag werd ik rond 4 uur gebeld met het goede nieuws, het was echt helemaal geweldig om dat te horen. En dit betekend natuurlijk ook dat mijn avontuur nu pas echt voor 100% vast staat en kan gaan beginnen!

Zaterdag 6 juni hadden we de laatste informatiebijeenkomst, wat begon in een hotel in Hilversum en eindigde met tapas. We begonnen met een foto voor de Amerikaanse vlag met de ouders, daarna kregen wij als soon-to-be studenten een soort talkshow over wat je wel en niet mag tijdens jouw jaar in The States, dat was allemaal best wel logisch, daarna kregen we nog wat praktische informatie over koffers, vliegen, geld en gastgezinnen. Ik had al veel gevraagd aan m'n hostmom dus het meerendeel wisten velen ook al. Daarna was het dan tijd voor HÉT 'I Love High School' shirt, wat we allemaal aanmoeten met ons vertrek.... Daar moest natuurlijk een groepsfoto meegemaakt worden en ook met de meiden waarmee we veel omgaan wilden we een foto! Daarna konden we gaan praten met oud-studenten die ook een jaar naar Amerika zijn geweest, een paar waren zelfs pas een week terug! Er was één meisje uit Texas waar ik een tijdje mee gepraat heb en toen was de bijeenkomst over. De dag sloten we af met ons groepje meiden + ouders in een tapas restaurant in Hilversum wat onwijs gezellig was.

Ook kregen we deze week een pakket thuis gestuurd met de visum papieren, nu denk je misschien, ohhh naar de Amerikaanse ambassade in Amsterdam, visum aanvragen en klaar, nou was het maar zo, jeetje wat is het allemaal streng geregeld daar!!! Na het hele aanmeldingspakket was ik wel klaar met alles over jezelf invullen voor andere, maar nee dit moest ook nog, en natuurlijk de prachtige visumfoto die nog erger is dan een normale pasfoto... Na een hoop gedoe heb ik het nog voor elkaar gekregen om aankomende zaterdag een afspraak te maken en mijn visum in Amsterdam aan te vragen. Gelukkig want dan is mijn paspoort nog net optijd terug voor de vakantie naar Canada!

Ook ben ik EINDELIJK klaar met alle prikken! 3 hepetitis prikken gehad en ook nog een tbc-test laten afnemen, vreselijk, vreselijk en nog eens vreselijk. Maar ach, het is voor een goed doel.

Ondertussen heb ik al ontzettend veel contact met mn lieve hostmom Shirlee, de cowboyslaarzen staan al klaar en ook de cowboyhoed is al aangeschaft! We hebben al vaak leuke skypesessie's gehad en mijn kamer ziet er geweldig uit! Ook heeft ze al van alles gepland voor aankomend jaar, skieën (wat ik nog nooit gedaan heb), concerten bezoeken en paardrijden..... Ik + paarden is nooit een goede combinatie geweest, maar alles verdiend een tweede kans toch?....... Samentellen we de dagen af en ook haar familieis ontzettend enthousiast over mijn komst. Ook al vragen ze af en toe nog steeds vreemde dingen zoals of wij hier ook disney kende, uhm ja...

Maarook ik krijg lastvan 'koudevoeten',of te wel: Twijfels. Soms dan vind ik mezelf zo ontzettend stom omdat ik dit ga doen,soms denk ik waar ben ik in vredesnaam aan begonnen, want nu is er echt geen weg meer terug. Een jaar wegvan mijn lieve familie en vrienden.Maar aan de andere kant heb ik erzo ontzettendveel zin in, ik kan niet wachten om te vertrekken en om daar alle nieuwe dingen tebelevenen natuurlijk krijg je moeilijke tijden, maar daar kom je (hopelijk) ook wel weer overheen.

Nog59 dagen en dan staik op schiphol, het aftellen kan na mijn examens en het slagen nu echt beginnen.

Vragen? Stel ze en ik zal mn best doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden, ook kun je mijn blog volgen aan de rechterkant van deze pagina door je mail in te voeren, zo weet je wat ik allemaal uitvoer daar in Amerika.

Love,

Floor.

Whatever you decide to do, make sure it makes you happy

Reacties

Reacties

Rick de Wit

Hai Floor!

Leuk om je verhaal te lezen. Zelf ga ik komend schooljaar ook naar high school in Amerika en ik ben bezig met mijn visum, maar ik heb daar een vraag over. Hoe heb jij de 180 dollar voor SEVIS fee betaald? Ik hoop dat je me kan helpen.

Lekker voor je dat je al een gastgezin hebt. Ik wacht nog in spanning af.... :(

Heel veel plezier in the USA, groetjes Rick

Floor

Heee Rick!

Superleuk dat je ook een jaar naar Amerika gaat! Hopen dat jij ook snel een plek krijgt bij iemand, dat wachten is inderdaad vre-se-lijk!!!

Kun je mij anders even toevoegen op facebook, dat praat wat makkelijker en kan ik je proberen te helpen! Zoek maar op Floor Piena, zou je me moeten kunnen vinden hahaha

Groetjes Floor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active