My high school year in the USA

Homecoming, Red River & More updates...

Hoi allemaal,

Het is alweer een maand geleden dat ik een blog gemaakt heb, nou dat doe ik goed.. Ik dacht op deze zondag avond kan ik jullie wel weer even vertellen over mijn amerikaanse leventje.

Ik ben hier alweer 6 weken naar school gegaan en het is nog steeds leuk, het is een supergroot verschil vergeleken met Nederland, want heb je geen zin om je aan te kleden smorgens? Nou dan ga je toch gewoon in je pyjama naar school! Hier kan het allemaal!

De tweede week van school was het 'Howdy Week', wat betekende dat elke dag een ander thema was en je in dat thema naar school ging. Het was Malibu Monday, Texas Tuesday, Twinsday Wednesday, Throwback Thursday en Freedom Friday. Bijna iedereen deed wel zijn best om er wat van te maken en op vrijdag was iedereen in het rood wit blauw naar school, deed me even denken aan Nederland.

Wat me nogsteeds ontzettend verbaasd is de schoolspirit hier, het is echt insane!!! Elke vrijdag hebben we een peprally met een bepaald thema, afgelopen vrijdag was het thema pink, dan denk je misschien alle meiden in het roze natuurlijk, maar nee hoor ook de jongens waren in het roze gekleed, alles voor de school! Tijdens deze peprally's speelt de band de schoolliedjes en het volkslied, dansen de cheerleaders hun dansjes en moedigen wij het football team aan voor de game die ze in de avond hebben. Hierbij zijn ook balonnen, slingers, spandoeken en confetti elke week weer van de partij!

Er is alweer zoveel gebeurd dat ik het allemaal alweer een beetje vergeet, je doet elke dag weer zoveel nieuwe indrukken op dat alles heel interessant lijkt om te vertellen!

We zijn ergens 2 of 3 weken geleden naar een rodeo geweest, dit was natuurlijk het typische texas. Ik zat half de tijd met mn mond open te kijken naar wat ze allemaal deden terwijl iedereen om me heen lekker zat te juichen. Het leukste vond ik de kindjes van 5/6 die zo lang mogelijk op een schaap moesten proberen te zitten, hilarisch.

Vorige week donderdag was het homecoming, one of the 'big' things in highschool. Op donderdag hadden we homecoming parade met als thema de boeken van docter seuss?! Wij als voetbalteam hadden een boek met wat honden, leeuwen, tijgers en appels die op je hoofd ballanseren. Het was onwijs gaaf om iedereen zn versierde karren te zijn en ze hadden er echt tijd aanbesteed (of hun ouders). Op vrijdag was de homecoming game, die we dik gewonnen hebben. Ik kan nu heel interessant gaan vertellen of er een touchdown gemaakt werd en wat nog meer, maar ik heb daar zelf ook nog steeds geen idee van.

Vorig weekend ben ik met mijn hostmom en hostzus naar Red River in New Mexico geweest, wat vergeleken Amarillo ongelofelijk groen is. Het was 'maar' 6 uur rijden (hallo Parijs) maar toen waren we ook op een prachtige plek! We zijn de berg opgegaan met de skilift, hebben fietsen gehuurd, omdat ik dat ook al 6 weken niet gedaan had, en we hebben wilde herten gevoerd. Ook was het eindelijk weer even koud, in Amarillo begin je elke dag met 25 graden, hier liep ik met 2 graden in mn hempje naar buiten. Want ook het koude weer ga je missen!

Gisteren zijn we naar een Ranch geweest en hebben we op een fourweeler door de canyon gereden, het was supermooi en we hebben weer een heel ander beeld van Amarillo gezien. In de avond zijn we in onze pyjama naar de walmart geweest, want dat kan nu eindelijk ook van mijn bucketlist af! Dan denk je misschien, stelletje gekken, neehoor, dat is in Amerika heel normaal en ik was echt niet de enige die er in mn pyjama bijliep.

Zelfs met de ontzettend leuke momenten blijft het moeilijk en ik het af en toe echt even lastig hier. Maar ik doe nieuwe dingen, maak gave herinneringen en dit is sowieso een ervaring die niemand me meer afpakt en die ik nooit ga vergeten.

Ik probeer vanaf nu wat vaker te gaan schrijven, met de nadruk op PROBEER.

Ik mis jullie kaaskoppies!

Love,

Floor.

Missing someone is your heart's way of reminding you that you love them.

Reacties

Reacties

oma Janny en opa Ces

Hoi Floor, leuk jouw verslag te lezen over amerikaanse gebruiken die zo veel anders zijn dan hier. Klinkt wel maf om in je pyama te gaan winkelen. Zie ons hier echt niet zo naar de AH gaan. Mooi ook dat je met je hostfamily zulke leuke uitjes maakt. Zo leer je het echte Amerika kennen.
Groetjes van ons en tot de volgende blog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active